FLASH SALEFLASH SALE
-20%
Uz 1 gadu REĢISTRĀCIJA UN ATJAUNOŠANA
akcijas nevar kombinēt
24 Atlikušo atlaižu skaits

Labākie krājumu piedāvājumi no 150 valstīm

Vairāk nekā 100 000 apmierināti lietotāji

Piedāvā lētāk līdz 90% no sākuma cenas

Tiešs kontakts ar tālākpārdevējiem un vairumtirgotājiem

B2B un B2C tirdzniecība - viens burts, daudz atšķirību

B2B un B2C tirdzniecība - viens burts, daudz atšķirību

Lai gan B2B un B2C saīsinājumi izskatās ļoti līdzīgi, tie apraksta divas dažādas tirdzniecības nozares. B2C ir mazumtirdzniecība, B2B - vairumtirdzniecība, kā arī imports un eksports. B2C tirdzniecībā tirdzniecības līgumu puses ir uzņēmējs un patērētājs, B2B tirdzniecībā - uzņēmumi.

B2B vs B2C - kādas ir sekas šo?

Pircēja tiesību aizsardzība

B2C tirdzniecībā tiek izmantota uzņēmēja spēcīgākā pozīcija attiecībā pret patērētāju. Līdz ar to tiesības atgriezt preces 14 dienu laikā, nenorādot iemeslu, ja pirkums veikts ārpus uzņēmuma telpām (t.i., galvenokārt tiešsaistē). B2B tirdzniecībā šādus noteikumus nepiemēro - neviena līguma puse nav patērētājs. Pārdevējs, protams, var pieņemt preču atgriešanu, taču šāda pienākuma nav - ņemiet to vērā, veicot pasūtījumus. Vienīgais izņēmums ir situācija, kad uzņēmējs preces iegādājas citiem mērķiem, kas nav saistīti ar viņa darbību. Citiem vārdiem sakot, ja Jūs pērkat preces tālākpārdošanai, Jūs neesat patērētājs un Jums nav tiesību atgriezt preces.

Darījuma vērtība

Vidējā pasūtījuma vērtība B2B tirdzniecībā ir daudz augstāka nekā B2C. Tam ir vairākas sekas, bet vissvarīgākā ir darījumu drošība. Daudzas ērtas un drošas maksāšanas metodes, kas pazīstamas mazumtirdzniecībā, vairumtirdzniecībā netiek izmantotas. Tomēr ir arī citas, par kurām Jūs varat lasīt šeit Droši darījumi.

Darījuma noslēgšanas metodes

Mazumtirdzniecība arvien biežāk ir e-komercija, t.i., pārdošana internetā. Lai arī tradicionālā tirdzniecība, iespējams, nekad nepazudīs, interneta tirdzniecības vērtība katru gadu pieaug. Savukārt B2B uzņēmumā daudz vēlama darījuma noslēgšanas metode ir apmeklējums pārdevēja telpās, darījuma nokārtošana uz vietas vai preču saņemšana tieši no noliktavas. Kamēr mainās saziņas veidi, daudzi pircēji un pārdevēji joprojām izvēlas tikties klātienē, nevis noslēdz darījumu tiešsaistē.

Transports un piegāde

B2C tirgū dominē modelis, kurā uzņēmējs organizē preču pārvadāšanu patērētājam. Citi piegādes veidi nav ierasti. B2B tirdzniecībā ir atšķirīgi - daži pārdevēji spēj noorganizēt transportu, citi nē. Tāpēc jums rūpīgi jāizlasa piedāvājumu apraksti un jājautā par šo darījuma elementu. Jūs varat arī atrast noderīgas zināšanas par incoterms - starptautiskās tirdzniecības noteikumiem, par kuriem varat izlasīt šeit: Incoterms.

PVN nodoklis

PVN maksā gala saņēmējs. Piemēram, ja Jūs pērciet televizoru mājām, Jūs par maksājat PVN. Ja televizoru iegādājaties tālākpārdošanai - PVN apmaksās Jūsu klients. Tas ir īpaši svarīgi, ja plānojat iepirkties ES - būdams PVN maksātājs, Jūs varēsiet iegādāties preces ar nulles likmi, ja vien pārdevējs ir arī nodokļu maksātājs. Plašāku informāciju par PVN varat lasīt arī šeit ES PVN.

Autors:
Merkandi - B2B tirdzniecības platforma

Merkandi - B2B tirdzniecības platforma

Merkandi ir starptautiska vairumtirdzniecības platforma precēm, kuras tiek piedāvātas gan regulārā vairumtirdzniecībā, gan no tiesu izpildītāju izsolēm, ražošanas pārpalikumi un krājumi,preces no uzņēmumu likvidācijas,klientu atgrieztās preces utt.

Iepriekšējais ieraksts Nākamais ieraksts
Bezmaksas JAUNUMI

Ikdienas paziņojumi par jauniem produktiem un Merkandi ziņas.