Darījumu drošība ir viena no galvenajām tēmām, kas rodas, apspriežot vairumtirdzniecību, importu un eksportu. Pircēju cerības visbiežāk var salīdzināt ar tām, kas zināmas no B2C tirgus - es veicu pasūtījumu tiešsaistē, samaksāju par to un gaidu preces. Ja kaut kas noiet greizi - es neuztraucos, jo darījumu nodrošina maksājumu operatori.
Tomēr jāatceras, ka vairumtirdzniecība ir atšķirīga. Vidējā darījuma vērtība ir vairākas reizes augstāka nekā mazumtirdzniecības tirgū. Turklāt B2B sektorā nav patērētāju tiesību aizsardzības likumu, jo ... nav patērētāju. Galu galā vairumtirdzniecības būtība nav pirkšana savām vajadzībām, bet pirkšana ar nolūku to pārdot.
Tātad, kā nodrošināt darījumu drošību?
Paraugu pasūtīšana
Iegādājoties preces no ražotājiem un izplatītājiem, parasti ir iespējams pasūtīt preču paraugus. Tas nav liels ieguldījums un ļauj iepriekš novērtēt produkta kvalitāti un tā tālākpārdošanas potenciālu. Par šo iespēju patiešām ir vērts jautāt, it īpaši, ja plānojat iegādāties lielu preču partiju.
Preču saņemšana klātienē un pārbaude
Liela daļa vairumtirdzniecības un B2B tirdzniecības joprojām notiek aci pret aci - tas galvenokārt ir saistīts ar iepriekš minētajām atšķirībām mazumtirdzniecībā. Apskatot preces pārdevēja noliktavā vai izstāžu zālē, bieži vien tiek novērsti pārpratumi un šaubas par preču stāvokli un kvalitāti.
Kredītvēstule
Šis risinājums ir īpaši ieteicams ārējā tirdzniecībā un importā. Darījumu nodrošina turētājbanka, kas kļūst par tirdzniecības līguma pusi. Parasti tā pamatā ir pušu sagatavots līgums, kurā skaidri definēti pircēja un pārdevēja pienākumi. Importētājs iemaksā naudas līdzekļus bankā, un eksportētājs tos saņem tikai tad, ja viņš izpilda līguma noteikumus. Tādējādi kredītvēstule nodrošina abas darījuma puses - importētāju, ja rodas problēmas ar precēm un to piegādi, un eksportētāju, pircēja maksātnespējas gadījumā.
Iepriekš minētās metodes ievērojami palielina importa un eksporta drošību, kā arī vairumtirdzniecību. Nākamajam darījumam ir vērts pajautāt pārdevējam, kura no metodēm tiek piedāvāta, un izmantot tās priekšrocības.
Autors:
Merkandi